Eusko Jaurlaritzaren Logotipoa

Ingurumen, Lurralde Plangintza, Nekazaritza eta Arrantza Saila

Euskadi.net

Hasiera

Hemen zaude:
  1. Hasiera
  2.  
  3. Ingurumena
  4.  
  5. Ingurumen-hezkuntza
  6.  
  7. IHITZA
 
ihitza 22


Ihitza



INGURUMEN-HEZKUNTZA ETA PUBLIZITATEA

4X4 autoaren iragarkia

Sarritan, enpresek egiten duten publizitatea ez dator bat garapen eredu jasangarriarekin. Publizitatea estétika hutsa dela saltzen diguten arren, beti daude interes ezkutuak.

Egilea: Gerardo Pedrós



Ingurumen Karabanako datuen eta Euskal Autonomia Erkidegoan Eskolako Agenda 21 egitasmoan sartu diren ikastetxeen berri jasoko duzu atal honetan.

 


ZER DA IKASKETA PUNTU BAT?

Normalean eskola eremutik kanpo dagoen puntu espezifiko bat da, ikasleei ezagutza eta trebetasun espezifikoak erakusteko balio duena.

Egilea: Soren Breiting

 
 
Ehungintza sektoreko langileak Hego Amerikako lantoki batean
Golpeados pero no vencidos dokumentalari, Graffiti irratsaioari edo Kontsumitzailearen Informaziorako Udal Bulegoari buruz gehiago jakiteko aukera emango dizu atal honek eta Consumopolis jokoan aritzeko gonbidapena luzatuko dizu.

Gurasoak Publizitate tailerrean

Seme-alabek egiten diguten xantaia emozionalaren aurrean zenbait gomendio eskainiko dizkizuegu atal honetan.

Ikasle taldea Kontsumo Gelan

Publizitatearen gaia hobeto ulertzeko eta ezagutzeko materiala aurkituko duzue atal honetan.

 
 
 

Bitakora kaiera logoa

Surflaria publizitate olatuan

KONTRA PUBLIZITATEA: Publizitatearekin oso kritiko agertzen den mugimendua da. Batez ere enpresa handien eta multinazionalen jarduna gaitzesten dute. Garapen iraunkorra zokoratzen duten eredu ekonomiko menderatzailea eta enpresa handien gehiegikeriak errefusatzen dituzten mugimenduek sortua, publizitatea kritikatzen dute kontsumorako motorra dela uste dutelako.

Kontra-publizitateak beste eredu bat zabaldu nahi du, eredu ezberdin bat, produkzioaren eta kontsumoaren aurkakoa. Ingurugiroa, giza-eskubideak, bakea, justizia edo baliabideen banaketa justua dira kontra-publizitatearen ardatzak, eta horien defentsa egiten dute.

“The Media Foundation” da kontra-publizitatea lantzen duen erakunde ezagunena. Vancouverren (Kanada) 1989. urtean sortua, “Forest forever” egurraren industriak egindako iragarkia salatzeagatik egin zen ezaguna. Aurkako iragarkia egin zuten eta CBCk ez zuen emititu. Baina sekulako oihartzuna izan zuen, eta egurraren industria “Forest forever” iragarkia erretiratzea behartu zuten. Estatu Espainiarrean “Consume hasta morir” taldeak hartu du “The Media Foundation” lekukoa.



PUBLIZITATEAREN ERAGINA: NAHI BAINO HANDIAGOA

Bergarako Mariaren Lagundiako ikaslea liburuxka bat irakurtzen

Bergarako Mariaren Lagundia ikastetxean publizitatearen gaia landu dute Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako lehen mailako ikasleek. Gabonen aurretik landu zuten, eta tradizionalaz gain beste ikuspegi batetik heldu zioten gaiari, kontra-publizitatekotik.

 

PENTSATU GABE EROS EZAZU!

Gizonezkoa supermerkatuan erosketa karroa beteta duela

Supermerkatuetan ezer ez da kasualitatea, produktuetan arreta jarri eta gehiago erosteko teknikak garatzen dituzte.

 

EKIN ETA EKIN

Toribio eta bere kapela magikoa
H.H.ko eta L.H.ko lehenengo ziklorako ariketa praktikoa.
Eskolako Agenda 21 egitasmoko maskota
L.H.ko bigarren zikloko ikasleek bere egitasmoaren berri eman nahi dute.

THI 600 motorraren iragarkia

DBH 1. zikloko ikasleek publizitateak kontsumoa indartzen duela ikusiko dute.



Modelo baten silueta

DBHko 2. ziklokoek publizitateak igortzen dituen mezu ezkutuak ezagutuko dituzte.

Kontra-publizitatea, Consume Hasta Morir elkartearen irudia
Batxillergoko eta Lanbide Heziketako ikasleek kontra-publizitatea zer den ezagutzeko ariketa eta hausnarketa.


Azken eguneratzea: 2007/03/08
Euskadi, auzolana